środa, 23 listopada 2016

Czy czeka nas koniec?


Pragnę zachęcić Was do obejrzenia filmu dokumentalnego pt. "Czy czeka nas koniec" (ang. Before the flood). 


Nie jest to zwykły i typowy (czyt. nudny) dokument. Nie można opisać słowami jakie emocje we mnie wzbudził, więc po prostu polecam obejrzeć i samemu ocenić. W filmie poruszane są bardzo ważne kwestie, które przez media są pomijane. Chodzi o zmiany klimatyczne i ich wpływ na nasze środowisko.

Jeśli jesteś jedną z osób, która myśli że przez ocieplenie klimatu będzie nam cieplej KONIECZNIE obejrzyj ten film. Można go znaleźć w całości na Youtube.

Ja po obejrzeniu filmu poczułam wielki zapał, siłę by coś zmienić. Chcąc podzielić się swoimi rozmyślaniami podczas rozmowy z pewną osobą usłyszałam "I tak sam jeden nic nie zmienię" a w myślach dodałam... pomyślało 7 mld ludzi. Proszę nie podzielajcie tego zdania, bo możecie zmienić wiele! Bo pozytywne zachowania są podziwiane i naśladowane. Działajmy zgodnie z własnym sumieniem i nie wstydźmy się tego. Zmieńmy siebie i swoje otoczenie a efekty się rozprzestrzenią. Zamiast szukać wymówek szukajmy możliwości i działajmy by zmienić choćby małą część świata na lepsze. Uczmy dzieci szacunku do przyrody poprzez własne zachowanie. Kto powiedział, że Dzień Ziemi ma organizować szkoła? Kto powiedział, że lepsi i fajniejsi będziemy kupując wciąż nowe rzeczy a stare wyrzucając? Kto wmówił nam, że jesteśmy ważniejsi od zwierząt i możemy robić z nimi co chcemy?

To od nas zależy w jakim świecie żyjemy i mam nadzieję, że większość z nas to dobrzy ludzie którym zależy by było tu coraz lepiej. Tylko ta nadzieja pozwala mi pozytywnie myśleć o przyszłości.

LINK DO FILMU :)

6 komentarzy:

  1. Kiedyś widziałam ten film. Faktycznie robi wielkie wrażenie. codziennik-kobiety.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Już miałam styczność z tym filmem. Poruszający.

    OdpowiedzUsuń
  3. Minimalizm w czystej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam również historię klimatu. Co ciekawe, pewne zjawiska powtarzają się. Z jednej strony w naszym kraju bywało tak ciepło, że uprawiano brzoskwinie, a z drugiej Bałtyk zamarzał.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się... Oglądam różne tego typu gilmy, czutam ukryte fakty i czasem nie mogę się nadziwić ilu rzeczy ludzie nie dostrzegają :(

    OdpowiedzUsuń
  6. ok mam nadzieje że uda mi sie zobaczyć ten film

    OdpowiedzUsuń